Programma & inschrijvingsformulier voorjaarsbijeenkomst 2013

De voorjaarsbijeenkomst van de Adlib gebruikersgroep vindt plaats op 2 mei 2013 in het Van der Valk Hotel Breukelen.

Programma:

10.00 – 10.15  Ontvangst met koffie en thee
10.15 – 10.30  Mededelingen van het bestuur / financiële verantwoording
10.30 – 11.00  Introductie Joel Sommerfeldt, algemeen directeur van Axiell

Adlib Information Systems is sinds 1 maart 2013 onderdeel van het Zweedse Axiell AB. De nieuwe combinatie vormt daardoor de grootste leverancier van software op dit terrein in Europa. De algemeen directeur van Axiell, Joel Sommerfeldt, licht kort Axiell AB toe waarna er tijd is voor vragen vanuit de gebruikersgroep.

11.00 – 12.30  Workshops

  • Efficiënt werken met de thesaurus door Rolf Blijleven
    • Thema 1: Backup
      • Backup plannen, beheren en controleren
    • Thema 2: Gegevens opschonen en schoon houden
      • Zoeken en vervangen
      • Gebruik van thesauri
    • Niveau: dagelijkse gebruikers van Adlib
  • XSLT Stylesheets voor API, Office Connect en Adlwin door Solino De Baay
    • met voorbeelden van templates gemaakt door AIS
    • Kennis van (Adlib) XML structuren vereist

12.30 – 13.30  Lunch

13.30 – 14.30  Workshops

  • Efficiënt beheer van de thesaurus door Rolf Blijleven
    • Thema: gegevens opschonen en schoon houden: hoe ontstaat datavervuiling
      • gecombineerde thesauri voor Bibliotheek en Museum
      • feedback-databases
      • data schonen. Tips, trucs en tools
    • Niveau: gevorderden
  • Werken met Adlib Designer door Jeroen De Meester
    • printformats toevoegen, users aanmaken, zoekingangen toevoegen, …
    • Niveau: beginners

14.30 – 15.30  Mededelingen van Adlib Information Systems (met onder andere de Adlib Collection Cloud) door Bert Degenhart Drenth

15.30 – 17.00  Borrel en napraten

 

2 gedachten over “Programma & inschrijvingsformulier voorjaarsbijeenkomst 2013”

  1. Ineke Noordzij

    Goedemiddag,

    Zou het mogelijk zijn om van de workshops van te voren hand outs te krijgen?
    Dat zou het volgen van de workshop + het maken van aantekeningen wat vergemakkelijken.

    Met vriendelijke groeten,
    Ineke Noordzij

  2. Beste Ineke,

    we kiezen er bewust voor om de hand-outs niet op voorhand te verdelen, en dit om diverse redenen: als we ze digitaal ter beschikking stellen, zal niet iedereen de hand-outs bij zich hebben, wat zorgt voor verwarring. Hand-outs zorgen vaak voor minder concentratie bij de deelnemers van de workshop. Ook is het zo dat niet elke spreker hand-outs voorziet.

    Hopelijk begrijpt u onze keuze,

    Met vriendelijke groet,

    Jeroen De Meester

Reacties zijn gesloten.

Scroll naar boven