Welkom! Forums Algemeen Sneltoetsen en remote werken

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
      Nienke Jelles
      Deelnemer

Hoi allemaal,

Ik ben bezig de verzekerde waarden van een deelcollectie in te voeren. Omdat de informatie voor een aantal velden steeds hetzelfde is, gebruik ik hiervoor de optie om deze waarden via het klembord op te slaan, en steeds via “ctrl+J” te plakken. Hierbij komt de informatie echter onderaan de lijst met occurrences te staan, en omdat het de meest recente waardering is, wil ik het graag bovenaan hebben.

Normaal gesproken zou ik met (geloof ik) “ctrl+pijltje omhoog” de positie van de occurrence veranderen. Momenteel werk ik echter thuis via Microsoft Remote Desktop, en deze toetsencombinatie is in Microsoft al in gebruik voor iets anders. Ik heb niet de rechten om dit uit te zetten of aan te passen.

Is er een menu optie om de positie van een occurrence te veranderen? En/of is het mogelijk hier zelf een (andere) sneltoets voor in te stellen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Met vriendelijke groet,
      Nienke Jelles
      Zeeuws Museum

Nienke Jelles
      Deelnemer

Dit issue zat me flink in de weg, dus ik ben door blijven zoeken en proberen, en heb de oplossing gevonden! Het probleem zat ‘m niet in Microsoft Remote Desktop maar in de toetsencombinaties voor Mission Control op de mac. Even een paar vinkjes uitzetten bij systeemvoorkeuren > toetsenbord > toetscombinaties en ik kan m’n gewone sneltoetsen weer in Adlib gebruiken 🙂

Rolf
      Sleutelbeheerder

Applaus! Goed gevonden, en bedankt dat je het hier deelt!

Rolf

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven