Welkom! Forums Algemeen Snel objecten in een bruikleen hangen

Tags: 

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
      Rolf
      Sleutelbeheerder

Met deze truc kun je in één klap meerdere objecten aan een (uitgaande) bruikleen koppelen. Deze tip is ook beschikbaar als PDF.

Stap 1. zorg dat de objecten die je wilt koppelen, allemaal bij elkaar staan in een pointerfile.
      Stap 2. Ga naar Uitgaande bruiklenen en open het record voor desbetreffende aanvraag, of maak dat aan.
      Stap 3. Ga naar het tabblad Objecten, en ga in het veld voor Objectnummer staan. Geef rechtermuisklik en kies Doorzoek gekoppeld bestand.

Dan opent een zoekformulier. De cursor staat nog in het veld Objectnummer.
      Het lint bovenin springt naar het menu Zoekformulier.

Stap 4. Klik op Pointerfiles en kies de pointerfile die je hebt aangemaakt in Stap 1.

Alle objectnummers in die pointerfile worden nu in ingevuld in die bruikleen.

Vooral voor bruiklenen waar veel objecten aan hangen kan dit enorm veel tijd schelen. Staat deze truc in de handleiding? Ik heb hem niet kunnen vinden.

Met dank aan Claudia Maartense – Van Ham van het Koninklijk Huisarchief.

• Dit onderwerp is gewijzigd 5 jaren, 6 maanden geleden door Rolf.
      Henny de Leeuw
      Gast

Een hele fijn tip, Rolf!
      Dat gaat ons een hoop tijd schelen 🙂

Groet,
      Henny de Leeuw

Registrar Zuiderzeemsueum

Eline
      Gast

Wat een goeie tip! Ik liep er ook al eens tegenaan en heb het probleem opgelost door idd ook een pointerfile aan te maken, maar dan met zoek en vervang het bruikleennummer toe te voegen aan de objectrecords. Maak dan wel een nieuwe occurence aan, anders slaat hij de records over van alle objecten die al eens op bruikleen zijn geweest, en dat is niet handig.
      Ik heb ook het bruikleennummer toegevoegd aan de zoekassistent. Dat scheelt ook veel tijd.

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven