Welkom! Forums Thesaurus Rkd artists

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
      Laurens
      Gast

Ik zou graag de namen en informatie van de Rkd artist database overnemen in adlib. IK vraag mij echter af of hier misschien een programma voor is? Waar je een lijst met namen inlaad en deze de informatie per kunstenaar in een CSV bestand zet?

Rolf Blijleven
      Gast

Hallo Laurens,

Ik heb een script dat dit doet. De input is een CSV-export uit personen en instellingen (meestal alleen van vervaardigers). Als je lid bent van de Adlib Gebruikersgroep, dan kun je een input-export naar me mailen (techsupport at adlibug punt nl). Dan voer ik dat script uit en stuur je het resultaat terug.

Het resultaat bestaat uit vier delen:

– Het input-bestand met twee extra kolommen: de opgeschoonde naam en de overige veldinhoud waarmee gezocht is.

– Maximaal drie csv-bestanden met | als veldscheidingsteken en kolommen voor priref, naam_in_Adlib, naam_opgeschoond, overige_parameters, treffers en indien van toepassing uri.

– singles (exportbestand_singles.csv) – het aantal records met precies één treffer. Dit is te importeren in Adlib. Het is aan te bevelen om dit eerst in een testomgeving te doen, want er kunnen best vals-positieven tussen zitten. Dat kun je alleen maar proefondervindelijk vaststellen (gewoon linkje aanklikken en kijken of het klopt). Je zou het ook aan gebruikersinitiatief over kunnen laten.

– zeroes (exportbestand_zeroes.csv) – de records die geen treffers hebben opgeleverd. Te gebruiken om invoer in Adlib te verfijnen.

– multiples (exportbestand_zeroes.csv)- de records die meerdere treffers hebben opgeleverd. Hiermee kun je opschonen in Adlib, en uit de treffers de juiste te kiezen. Het script helpt daar (nog) niet bij.

Er wordt alleen een bestand gegenereerd als die categorie resultaten heeft. Hebben alle namen minstens één treffer opgeleverd, dan wordt er geen exportbestand_zeroes.csv aangemaakt.

Als de resultaten verwerkt zijn en veldinhoud is opgeschoond, zou je met een nieuwe export (van alleen de opgeschoonde records) het script nogmaals kunnen draaien.

Groeten,
      Rolf

Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven