- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 maanden, 2 weken geleden door Rolf.
-
AuteurBerichten
-
-
29 mei 2024 om 20:18 #8675Elsemiek HofmanDeelnemer
Hoi allen,
In het voorstel van Axiell voor de migratie van Adlib naar Axiell zag ik staan dat pointerfiles niet overgezet kunnen worden. Wij hebben een aantal grote pointerfiles die belangrijke onderlinge verbanden aangeven (tussen objecten). Hebben jullie ideën of ervaringen over hoe je handig weer deze zoekopdrachten opnieuw in Axiell kan aanmaken?
Hartelijke groet, Elsemiek
-
29 mei 2024 om 20:36 #8676VivianDeelnemer
Hoi Elsemiek,
Een optie die mij nu te binnen schiet is een export maken van de pointerfile (inclusief recordnummer). Alle recordnummers achter elkaar zetten gescheiden door “OR” en deze zoekvraag invullen bij advanced search. Dan krijg je zoiets als: %0 = 2 OR %0 = 28 OR etc.etc. Op deze manier krijg je als zoekresultaat precies wat in de pointerfile stond, deze kun je dan allemaal in 1x toevoegen aan een nieuwe pointerfile.
Het kan waarschijnlijk ook op vele andere manieren. Hopelijk helpt dit!
Groet Vivian
-
29 mei 2024 om 20:58 #8677Bert Degenhart DrenthDeelnemer
Beste Elsemiek,
Als de recordnummers niet veranderd zijn kunnen pointer files gewoon overgezet worden.
Wij (Double Digit) hebben daar tools voor.
Mail of bel me maar even privé (bert@ddigit.nl, 0653412707) als je wilt dat we je daarmee helpen.
Groeten
Bert Degenhart Drenth
Directeur Double Dig IT -
30 mei 2024 om 06:25 #8678Elsemiek HofmanDeelnemer
Dank Vivian en Bert,
Ik ga even uitproberen wat jij voorstelt Vivian. Dat klinkt als een snelle en handige oplossing!
Groeten, Elsemiek
-
17 juni 2024 om 20:25 #8682RolfSleutelbeheerder
Hoi Elsemiek,
Even aanvullend: Als je een lijst met objectnummers exporteert, dan kun je met Notepad++ alle harde returns harde return vervangen door “, ” (dubbele quotes, komma, spatie, dubbele quotes). Harde returns kun je vervangen met extended search replace \r\n
Dus stel je hebt als lijst
SK-C-50
PK-325
2024-100
Maar zonder witregels, die moet je verwijderen. Kan ook in Notepad++ (onder Edit)
Dan vervang je extended \r\n door “, “. Dat levert
SK-C-50”, “PK-325”, “2024-100
Dat kun je completeren, als volgt
IN = “SK-C-50”, “PK-325”, “2024-100″
Dus IN = ” ervoor en afsluiten met een “. IN is het tag van Objectnummer (Inventaris Nummer) en je moet dubbele quotes om je objectnummers heen zetten omdat-ie anders de koppeltekens als operator ziet.
Het voordeel van deze methode is dat je veel meer objectnummers in een zoekopdracht kunt zetten, omdat je niet elke keer die IN = hoeft te herhalen.
Het komt voor dat je zoekzin dan nog steeds te lang is. je kunt hem opsplitsen in Notepad++ door Wordwrap uit te zetten (voor het overzicht), en Regex-vervangen:
(?<=.{20000}),
door
\1\r\nIN=
Dit zoekt naar de eerstvolgende komma na 20000 karakters, en vervangt die door een harde return ( \r\n ) gevolgd door IN =
Het is een beetje geeky maar het werkt heel snel.
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.