meerdere occurrences exporteren uit Collections

Welkom Forums Algemeen meerdere occurrences exporteren uit Collections

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
      Helmie van Limpt
      Deelnemer

Ik probeer op allerlei manieren meerdere occurrrences te exporteren uit Collection. Op zich lukt dat wel (heb hiervoor een excel sjabloon gemaakt), alleen worden de verschillende occurrences per veld in dezelfde cel gegooid, gescheiden door een harde return. Aangezien het hier om de herkomstgeschiedenis van een object gaat, dat uit veel velden bestaat, is dit niet te lezen… Het liefst zieik per occurrence alle velden gegroepeerd. Iemand een tip?

Rolf
      Sleutelbeheerder

Als je exporteert naar CSV, kun je een scheidingsteken voor de occurrences opgeven in de instellingen.
      Ik kies zelf altijd voor de | (pipe, verticale streep) voor tussen de occurrences, omdat die vrijwel nooit voorkomt in de veldinhoud. Puntkomma en komma wel, en die kunnen gezien worden als onterechte scheidingstekens.

screenshot instellingen CSV-export in Axiell Collections

Een csv haal ik in Excel binnen via Gegevens (Data) en dan Lezen van tekst. Op die manier heb je meer controle over hoe de data geïnterpreteerd wordt (over data-typering, ook wel). Excel heeft nogal de neiging om data te verminken.

Die occurrences kun je weer omzetten naar kolommen door te splitsen op |
      in Excel via Gegevens -> Tekst naar kolommen

Excel knop Tekst naar kolommen

Kun je ermee uit de voeten zo?
      Groeten,
      Rolf

Helmie van Limpt
      Deelnemer

Dank Rolf,

Ik ga ermee aan de slag!

Hartelijke groet

Helmie

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven