Welkom! Forums Thesaurus lijst alle standplaatsen

Weergave van 5 reactie threads
  • Auteur
      Annemarie
      Gast

Wij zijn bezig met het opschonen van de standplaats/verpakkingen thesaurus.
      We willen een uitdraai maken van ALLE bestaande standplaatsen, vanuit de thesaurus.
      Dan opslaan als Excel of pdf. Tot nu toe aantal mislukte pogingen….. Heeft iemand hier ervaring mee?

Lineke
      Gast

Dag Annemarie,

Waar gaat het mis? Je zoekt op standplaats, dan als je de lijst in Adlib ziet ‘markeringen wisselen’ aanklikken en dan in het menu onder ‘Bestand’ kiezen voor exporteren. Dan zou ik kiezen voor .csv (want dat opent in Excel). En dan de velden kiezen die je daar wilt zien. ‘Exporteer heel record’ kost heel veel tijd en waarschijnlijk zijn lang niet alle velden gevuld dus daar zou ik niet voor gaan.
      Dan moet je in Excel nog even wat trucjes uithalen om te zorgen dat het netjes in kolommen komt. Werkt bij mij goed.
      Dus: op welk punt gaat het bij jou mis?

Annemarie
      Gast

Ha Lineke, dank voor je reactie. Net gedaan wat je schreef. Maar dan krijg ik in Excel alleen in het eerste veld ‘current_location_package.name ‘.

verder niks,…. Dus niet de felbegeerde ruim 2300 standplaatsen die Adlib aangeeft als hit en die ik braaf allemaal heb geselecteerd.

Iets anders, naast huidige standplaats zou ik ook graag vaste standplaats exporteren, maar die kan ik niet selecteren. In het sorteerveld wel
      twee keer standplaatshistorie….

Hey,

in onze Adlib vind je in de objectcatalogus ‘huidige standplaats’ onder ‘huidige_standplaats > naam’ ; ‘vaste standplaats’ onder ‘standplaats > standaard > naam’; ‘standplaats historie’ onder ‘standplaats > historie > naam’.

Let wel op als je exporteert naar csv: slechts één occurrence wordt meegenomen.

Groetjes,
      Jeroen

Rolf
      Sleutelbeheerder

Hoi Annemarie, hoe is het hiermee?

Als het nog niet is opgelost, dan heb ik een aantal wedervragen. Maar als dat niet nodig is…

Groeten
      Rolf

Annemarie
      Gast

Dank voor jullie reacties! Ga er morgen mee aan de slag, zal laten weten of het lukt!

Weergave van 5 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven