Conserveringsrapporten koppelen

Welkom Forums Algemeen Conserveringsrapporten koppelen

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
      Julie Peterse
      Deelnemer

Goedemiddag, een vraag over conditierapporten: zijn er collega’s onder ons die wel eens conditierapporten koppelen aan objectrecords en zo ja, hoe doen jullie dat?

Rolf
      Sleutelbeheerder

Hallo Julie,

Meestal doet men het zo (in Collections): Je hangt een PDF of een DOC van het conserveringsrapport in een (nieuw) record in Conserveringsbehandelingen. Dat record heeft dan ‘conditie’ in veld Soort behandeling. Vervolgens verwijs je vanuit dat record naar het desbestreffende object. Zie hieronder een screenshot. De gele onderstreping is van mij.

screenshot Conserveringsbehandelingen

In Objecten (of in dit geval Archieven) vind je het dan terug in tabblad Toestand | Conservering. Daarvandaan kun je ook weer doorklikken naar een zoomscherm naar Conserveringsrecord, met daarin ook weer de gekoppelde PDF, of DOC.

Screenshot Toestand | Conservering in Archieven.

Wat er gebeurt als je die PDF aanklikt hangt af van instellingen in windows en in je browser, je krijgt een download, of hij opent hem in een nieuw browsertabblad.

Kun je ermee uit de voeten zo?

Groeten!
      Rolf

Ha, hier ben ik ook wel benieuwd naar. Het is jammer dat er niet echt een veld bij een object voor is. Of kijk ik daarover heen? 😉

Rolf
      Sleutelbeheerder

In elk objectrecord heb je in tabblad Nummers | Relaties de veldgroep Digitale referentie.

Er is technisch geen bezwaar om je conserveringsrapporten in het veld referentie te uploaden. Ik zou de bijbehorende omschrijving ook goed benutten, en de oorspronkelijke bestandsnaam is ook vaak handig.

Ik hoor wel vaker de wens om zo’n veldgroep in het tabblad Toestand / Conservering op te nemen. Maar komt het vaak genoeg voor om er een extra veldgroep voor aan te maken en het tabblad voor aan te passen? Dat kan natuurlijk (als je de beschikking hebt over Axiell Designer). Maar meestal vindt men dat toch niet nodig.

screenshot tabblad Nummers | Relaties

Is dit wat?
      Groeten,
      Rolf

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 3 dagen geleden door Rolf.
Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven