Collectieobjecten koppelen aan geolocaties in Adlib

Welkom Forums Algemeen Collectieobjecten koppelen aan geolocaties in Adlib

• Dit onderwerp is leeg.
Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
      Geert Krijnen
      Gast

Het museum wil een aantal collectieobjecten koppelen aan geolocaties. De idee is om tags op een kaart (OpenStreetMap) te tonen. De tags worden geplaatst op een geocoördinaat in OSM dat een relatie heeft tot het object, bijvoorbeeld een gebouw. Door met de muis op een tag te klikken wordt men doorgelinkt naar een afbeelding en beschrijving van het object. Voorbeelden voor ons zijn de KML bestanden op Google Earth en RKD images.
      Het taggen van objecten op een OSM kaart lukt, maar niet het maken van een link naar een object in Adlib of digitale museumcollectie.

Rolf Blijleven
      Gast

Hallo Geert,

Adlib voorziet hier niet standaard in, maar het is wel te maken. Dat is echter bepaald geen triviaal klusje, het zou een aantal dagen werk zijn om te maken. Je kunt er bovendien op rekenen dat je een aantal wedervragen zult krijgen over hoe je het precies hebben wilt, wat het precies moet doen.

Dit gezegd hebbende, op onze najaarsbijeenkomst in 2015 heeft Stephen McConnachie van het British Film Institute in Londen een presentatie gegeven over een soortgelijk project. De powerpoint daarvan (maar helaas niet het gesproken woord en het bewegende beeld erbij) vind je hier.

Verder is dit, voor zover ik weet, wel iets waar Axiell in de toekomst wil voorzien. Ik weet niet of Axiell Collections er al mogelijkheden voor biedt.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groeten
      Rolf

Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven