Welkom! Forums Algemeen export bibliotheek met alle occurrences

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
      Helmie van Limpt
      Deelnemer

Ik wil alle gegevens uit de dataset boeken exporteren naar excel, waarbij alle occurrences (vooral die van het exemplaarnummer) mee worden genomen. Het reguliere exporteren naar csv valt dus af. Ik weet niets van adapl (las het antwoord van Rolf op een vergelijkbare vraag, en kreeg het niet voor elkaar); is er wellicht een andere, eenvoudiger, manier?

Hoi Helmie,

Ja, er is een andere manier, namelijk via XSLT.
      Maar of je dat ook eenvoudiger vindt, denk ik niet.
      Je moet niet alleen rekening houden met occurrences, maar ook met occurrence groepen.

Ik zal de komende week wel een voorbeeldje op dit forum zetten, met daarin een aantal velden.

Dan kun je de rest er hopelijk zelf wel bij verzinnen.

Groeten

Bert

Rolf
      Sleutelbeheerder

Als je exporteert naar Adlib Tagged krijg je alle occurrences mee.

Ik heb een tooltje gemaakt dat Adlib Tagged formaat omzet naar CSV. De bedoeling is dat je de output daarvan binnenhaalt in OpenRefine, en schoont, en exporteert als CSV. Dan heb ik nog een tooltje dat dat resultaat omzet naar een CSV-formaat met herhaalde occurrences dat je makkelijk kunt binnenhalen in Axiell Collections.

Gisteren sprak ik Bert toevallig (of eigenlijk niet zo heel toevallig). Double Digit heeft ook een aantal van dergelijke tooltjes. Zo kwamen we op het idee om een workshop te organiseren.

Andere belangstellenden mogen zich melden!

Vivian
        Deelnemer

als de workshop er komt, meld ik me aan! Klinkt als een handige oplossing voor een veel voorkomend probleem.

Helmie van Limpt
      Deelnemer

Dank voor de reacties! Natuurlijk doe ik mee aan de workshop.

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven