etiketsjabloon als uitvoerformat instellen

Welkom! Forums Algemeen etiketsjabloon als uitvoerformat instellen

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
      Helmie van Limpt
      Deelnemer

Ik heb een sjabloon gemaakt om objectgegevens uit adlib op etiketten te printen. Het sjabloon is klaar, maar moet als uitvoerformat worden ingesteld, want anders kan ik het niet printen. Nu werk ik nooit met Adlibdesigner en ben een beetje huiverig hiermee te beginnen. Heeft iemand voor mij een stappenplan?

Rolf Blijleven
      Sleutelbeheerder

Dag Helmie,

lang, lang geleden, heb ik eens iets daarover geschreven (voor in een Adlib nieuwsbrief). De tekst vind je in deze pdf, het stappenplan vind je in de voorlaatste alinea.

Voordat je begint maak je een reservekopie van adlib.pbk. Dat zit in je applicatie-map (ik denk library+museum bij jullie, anders museum of xplus). Gewoon aanklikken en dan Control-C en Control-V. Die kopie wordt zoiets als “adlib – kopie.pbk” en dat wil je niet want dan zie je er twee in Designer, en je ziet niet makkelijk welke welke is. Dus noem hem om naar adlib – kopie.pbk.bak. Mocht het misgaan, dan gooi je de misse versie weg en noem je je reservekopie terug naar adlib.pbk.

Niet erop dubbelklikken, want Windows denkt dat .PBK een PhoneBooK-bestand is, terwijl het in werkelijkheid een Adlib.ParameterBloK is.

Designer-versies zijn niet achterwaarts compatibel en dat kan onverwacht gedrag geven. Meer daarover vind je hier. Bij twijfel gaarne bericht.

Maar verder dus zoals in genoemd stappenplan.

Ik hoop dat je ermee uit de voeten kunt.

Succes en groeten
      Rolf

• Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 10 maanden geleden door Rolf Blijleven.
Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.