- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 1 maand geleden door Rolf.
-
AuteurBerichten
-
-
18 mei 2021 om 16:07 #7705ColindaDeelnemer
Wie gebruikt er in Axiell Collections de Bibliotheek-database? (dus ook als je voornamelijk Museum gebruikt)
Ik ben geïnteresseerd in wat je vindt van de Bibliotheekmodule in Collections. Ook zou ik het erg interessant vinden hoe het uitlenen van boeken gaat bij jullie, en eventueel zaken zoals rappels, bestelbeheer en tijdschriftenbeheer. Ik zou het heel erg waarderen om je ervaringen te horen, mag ook via telefoon of Teams. Mail me op c.vandermolen(apestaartje)natuurmonumenten.nl, of je kan natuurlijk ook in dit forum antwoorden 🙂 Bedankt!
-
25 mei 2021 om 20:15 #7708Soetkin VanhauwaertSleutelbeheerder
Dag Colinda,
Bij KU Leuven gebruiken we de bibliotheek-module wel, maar enkel als aanvulling op onze museum-module, en dus in erg beperkte mate. Ik vind de bibliotheek-module niet erg handig, maar wel voldoende om onze objectrecords (in beperkte mate) te stofferen. Onze handbibliotheek van de dienst is ook niet raadpleegbaar, dus uitlenen en zo is vanuit onze dienst niet aan de orde.
Ben je op zoek naar iets specifiek van ervaringen?
Groetjes,
Soetkin -
31 mei 2021 om 12:40 #7709ColindaDeelnemer
Dag Soetkin,
Het gaat bij ons inderdaad om het kunnen uitlenen van boeken en het beheren van de lenersadministratie. Ik ben geïnteresseerd in Collections maar heb nog geen installatie werkend gezien bij een (speciale) bibliotheek. Ik was op zoek naar ervaringen, bedankt voor je antwoord! 🙂 Als je nog iemand kent die in Collections een (speciale) bibliotheek beheert dan houd ik me graag aanbevolen.
Groetjes,
Colinda
-
15 augustus 2022 om 13:54 #7983RolfSleutelbeheerder
Hoi Colinda,
Onlangs kregen we mail van Double Dig IT met daarin o.a. deze tekst:
DDLoan – Web
Spannend nieuws !
Het is gelukt om DDLoan voorzien van een web interface.
DDLoan is nu beschikbaar als Windows app EN als Web versie.
De Web versie werkt, net als Collection Publisher, met Blazor.
In combinatie met Axiell Collections biedt dit een volledige web based oplossing voor bibliotheken die uitlenen.
Alle functies van DDLoan zijn behouden en de web versie is qua setup 100% compatibel met bestaande Adloan / Adcirc implementaties.
Dus…. Wil je als (uitleen) bibliotheek overstappen naar Axiell Collections, dan is dat nu mogelijk in combinatie met DDLoan-Web.
Telefoonnummers en mailadressen zal ik hier niet delen, maar wil ik desgevraagd wel even mailen.
Groeten!
Rolf
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.