Welkom! Forums Algemeen Bulk wijzigen in bepaalde occurrence?

• Dit onderwerp is leeg.
Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
      Soetkin Vanhauwaert
      Gast

Hoi!
      Ik ben afmetingen van een album aan het toevoegen in Adlib en zou dat graag in bulk doen. Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik een verschillende waarde moet toevoegen in occurrence 1 (hoogte) en 2 (breedte), maar dat lukt niet met bulk wijzigen.
      Iemand tips?
      Alvast bedankt!
      Groetjes,
      Soetkin

Rolf Blijleven
      Gast

Hoi Soetkin,

Het gaat om steeds dezelfde afmetingen?
      Kun je alle te wijzigen records bij elkaar zetten in een selectie?
      Gaat het om ongeveer 100 records of minder?

Indien allemaal Ja, dan kun je het doen met Control-D, Control-J.

Vul het eerste record in met de juiste waardes, sla op, en zet het record weer op wijzigen.

Klik in een te kopiëren veld en geef ctrl-d (hoofd- of kleine letters maakt niet uit). Herhaal dat voor alle te kopiëren velden.

Geef F5 (functietoets 5), klik Ja voor wijzigingen opslaan (beter: geef Tab tot Wijzigingen opslaan actief is en Enter), nu verschijnt het volgende record, geef ctrl-j om de te kopiëren velden te plakken, F5, ja opslaan, ctrl-j, F5, ja opslaan, en zo voort, tot je alle records verwerkt heb.

Merk op dat je het in principe kunt doen zonder je handen van het toetsenbord te halen. Als pianoles! Na enige oefening prestissimo.

Als het gaat om duizenden records zou ik het met een select-adapl’tje doen. Dat is voor een volgend postje.

Ik weet niet of ctrl-d & ctrl-j het nog doen in Collections. Vrees van niet.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groeten,
      Rolf

Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven