Tags: Move DAM
- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 11 maanden geleden door Bram Boerboom.
-
AuteurBerichten
-
-
1 mei 2020 om 09:24 #2905Bram BoerboomModerator
– We gebruiken een Elvis DAM-systeem voor het beheer van onze collectie-afbeeldingen.
– In Adlib staan in het veld reproductie.referentie de Elvis-referenties (een string van 22 willekeurige tekens). In de veld-definitie staat bij retrieval path het URL-schema van de Elvis API waardoor afbeeldingen in Adlib worden getoond.
– Axiell Move kan ook afbeeldingen tonen, maar negeert standaard het retrieval path in de velddefinitie. In plaats daarvan moet je in het Move-configuratiebestand het pad opnieuw definiëren (binnen ‘imageserverconfiguration’ etc.)
– Het pad in dit configuratiebestand kan (in tegenstelling tot het retrieval path in de velddefinitie) alleen een pad in een bestandssysteem zijn, bijvoorbeeld een UNC-pad.
– Er zijn wel plug-ins voor andere DAMsen, maar of die (per ongeluk) ook werken voor Elvis kan ik niet achterhalen
– Als wij niet met een retrieval path hadden gewerkt maar bijvoorbeeld de volledige API-URL in reproductie.referentie hadden gezet, dan had Move daar wel mee kunnen werken.Ik probeer dus uit te vogelen of en hoe de afbeeldingsreferenties in onze database bij het ophalen te ‘transformeren’ zijn naar de volledige afbeeldings-URLs zodat Move er iets mee kan.
– Een dergelijk probleem zou je in Adlib for Windows bijvoorbeeld op kunnen lossen in een pre-screen-ADAPL, retrieval-ADAPL, etc. maar de standaard weergave aanpassende ADAPLs worden genegeerd door Move.
– In recente Move-versies kun je naast de StorageAdapl een ActionAdapl configureren, maar ik kom niet aan documentatie wat de limieten daarvan zijn.
– Hoewel Move is gebaseerd op de web-API, kan ik geen manier vinden om bijvoorbeeld ergens een XSL-stylesheet tussen te hangen.De minst elegante optie die ik nu dus kan verzinnen, is dat ik een veld bijmaak in de database waarin ik de complete URL zet speciaal voor Move. Hier word ik om verschillende redenen uiteraard niet vrolijk van. Ik heb al contact gehad met Axiell via de servicedesk over dit onderwerp. Wie heeft er nog ideeën?
- Dit onderwerp is gewijzigd 4 jaren, 4 maanden geleden door Bram Boerboom.
-
29 september 2020 om 10:05 #7059Bram BoerboomModerator
Terugkoppeling op het bovenstaande: inmiddels is dit met dank aan Axiell opgelost. Nieuwere versies van de Axiell Move server kunnen de retrieval paths gebruiken die in de velddefinitie zijn opgenomen (ik meen vanaf Move server versie 3.0.20188.1, maar wij draaien 3.0.20195.1). Hiervoor moet ook een kleine wijziging worden gedaan in het configuratiebestand van de Move server. Hierdoor kan de Move app in ons geval via de API van ons DAM-systeem de betreffende afbeelding tonen.
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.