Welkom! › Forums › Algemeen › Openrefine › Reageer op: Openrefine
Beste Inge, (en natuurlijk ook Soetkin en Rolf!)
Wat leuk dat je reageert. Ons museum wil in de nabije toekomst over naar Axiell collections, en ik dacht misschien nu een goed moment om data op te schonen. Voordat we over gaan.
Soetkin en ik dachten dat het misschien heel handig is om een soort van werkgroep te maken. Waar we verschillende gebruikerservaringen kunnen delen. Kan via dit forum, maar misschien daarnaast ook via whatsappgroep….. Het zou natuurlijk goed zijn als meer adlib gebruikers zich hierbij aansluiten. (Of niet, want dat betekent dat er veel opgeschoonde databases zijn!?)
Na het bestuderen van de video op youtube van Alina en jou (helemaal uitgeschreven) dacht ik, dìt gaat me lukken. Maar helaas zoals eerder geschreven, ik struikelde al meteen.
Ik heb een export gemaakt, van het veld collectie ( een csv bestand) en geupload naar mijn prive laptop. Toen geïmporteerd in openrefine. Maar de geimporteerde data zag er gewoon heel anders uit (ander woorden….). Ik herkende de data niet eens. Je zou verwachten dat je dezelfde woorden/termen ziet maar ik zag heel andere woorden…..
Ik dacht ik begin met ‘ iets kleins’ om het programma openrefine een te leren kennen. Maar het ging dus meteen al verkeerd….
Van de week zal ik t weer oppakken en een screenshot sturen van wat ik te zien krijg in openrefine, is dat goed?
Soetkin, Rolf en ik hopen natuurlijk dat meer adlib gebruikers zich hierbij aansluiten!
Fijne avond,
Annemarie