Welkom! Forums Algemeen Waarom zijn verwijzingen vanuit brontitels naar artikelen niet zichtbaar? Reageer op: Waarom zijn verwijzingen vanuit brontitels naar artikelen niet zichtbaar?

Arno van Os
Deelnemer

Beste Janneke,

Jouw antwoord bevestigt wat ik helaas al dacht. Dit zegt echter niet, dat zichtbare relaties vanuit brontitels naar artikelen géén logische keus zou zijn. In onze applicatie kwam ik bij toeval ook artikelrecords tegen waarbij náást een brontitel ook dezelfde brontitel als ‘koepelrecord’ was toegevoegd. Dit heeft als direct gevolg, dat bij de brontitel de daaraan gekoppelde artikelen ook te zien zijn. Het is mogelijk dat deze manier van koppelen niet helemaal de juiste is en ik heb het idee, dat er toch een nieuw relatieveld bij de brontitels zou moeten worden toegevoegd. Dit laatste is een ingreep in de applicatie, die ik zelf wellicht zou kunnen uitvoeren. Ik wacht af, hoe mijn collega, bibliothecaris, aankijkt tegen de wijze van zichtbaar maken van deze relaties.

In ons museum gebruiken we een antieke applicatieversie, die door mij voor gebruik in ons museum al jaren up-to-date wordt gehouden met adapls en aanpassingen in velden. Hierbij probeer ik altijd de laatste standaardapplicatie te volgen.
Ik maak nog geen gebruik van de Collectionswishlist; ik heb Collections getest voor een eventuele conversie (van een grote niet-museum database), en in de testresultaten hebben we aan Axiell al een paar wensen en verbeterpunten meegegeven.

Ik hoop, dat er nog andere bibliothecarissen in het land zijn, die over deze kwestie heldere gedachten hebben.

Vriendelijke groet,
Arno van Os

Scroll naar boven