Welkom! › Forums › Algemeen › Bulk import foto’s voor verschillende objectrecords › Reageer op: Bulk import foto’s voor verschillende objectrecords
Beste Rolf en Nienke,
Ik lees een vrij bewerkelijke wijze om afbeeldingen te importeren. Ik gebruik hier al jaren de manier waarbij de bestandsnamen van de afbeeldingen zelf worden gebruikt om de import te regelen, zonder .csv-bestand. Er worden hier verschillende importjobs gebruikt voor verschillende soorten afbeeldingen. Deze manier kent maar een paar stappen:
– Zorg ervoor dat de afbeeldingen de juiste (unieke) namen hebben, die zijn afgeleid van de betreffende objectnummers.
– Zet deze afbeeldingen in een aparte import-map
– Open Designer en run de gewenste import-job
– Bij fouten (verkeerde of niet unieke bestandsnamen) maakt Designer een foutrapport
– Verplaats de correct geïmporteerde bestanden naar de ‘normale’ imagesmap
– Hernoem eventueel de foute bestanden en draai de import nogmaals, waarna ook deze bestanden kunnen worden verplaatst
– Voor alle afbeeldingen zijn nu records aangemaakt, die zijn gekoppeld aan de betreffende objecten
In de betreffende import-adapls kunnen naar believen velden met inhoud worden toegevoegd.
Op deze manier kun je elke keer als je meer foto’s tegelijk wilt koppelen dit heel eenvoudig doen. Ik denk dat Rolf ook deze manier van koppelen mbv importadapls bedoelt en het lijkt me een aanrader om deze manier te (laten) installeren.
Groetjes,
Arno van Os