Welkom! › Forums › Algemeen › Bulk import foto’s voor verschillende objectrecords › Reageer op: Bulk import foto’s voor verschillende objectrecords
Hoi Rolf,
Ik ben er inmiddels achter waar het mis ging! Ik had verkeerd begrepen hoe het aanmaken van een import job in Designer werkte. In mijn .csv had ik het path naar de bestandslocatie op de server opgenomen i.p.v. de bestandsnamen, en de foto’s die ik wilde importeren stonden niet in de Adlib images map, maar in mijn werkmap elders op de server. Tja, dan werkt het natuurlijk niet!
Met dank aan een handleiding van Shannon, flink wat ge-Google en tig-keer testen in onze testomgeving heb ik het uiteindelijk zo opgelost (mocht iemand in de toekomst tegen hetzelfde aanlopen):
– In Excel een overzicht gemaakt met de kolommen 01 bestandsnaam 02 referentie_nummer [etc], opgeslagen als .csv
– .csv document in de map Data van de applicatie gezet.
– De afbeeldingen die ik wilde importeren in de Adlib images map gezet.
– In designer
— m’n CSV geselecteerd als source data file, dataset media als destination.
— bij mapping de verschillende kolommen uit de .csv opgegeven als ‘destination field, met 01, 02, 03, etc. als source field. Deze op update option ‘append’ gezet.
— Twee regels toegevoegd met source field ; destination field <FS> en source field 0xDA en destination field <RS> [Ik weet niet precies wat dit doet, dat had ik uit de handleiding van Shannon overgenomen.]
— Run import job.
– In Adlib
— In het dataset Collect objectrecord oproepen, ‘wijzigen’
— naar tabblad reproducties navigeren
— een nieuwe occurence toevoegen (want anders overschrijft ‘ie wat er in de eerste (geselecteerde) occurence staat)
— in het lint bij gereedschappen ‘lijst’ kiezen.
— Objectnummer zoeken met een *, enter, alle relevante media-records selecteren in het venster dat zich achter je zoekveld opent, enter, opslaan. [Hier moet je alleen opletten dat er maar een beperkt aantal resultaten getoond worden, dus het kan zijn dat je dit een aantal keer moet doen, en steeds in het “toon data voor het veld ‘referentie'” scherm op de pijltjes aan de linkerkant naar een volgend set media-records moet gaan.]
Groetjes,
Nienke
p.s. Had ook reactie van Axiell gekregen, de documentatie die ik gevonden had was ongeveer 10 jaar oud, en dus niet meer relevant (maar ik kon geen nieuwere versie vinden?)