Welkom! Forums Algemeen Bulk import foto’s voor verschillende objectrecords Reageer op: Bulk import foto’s voor verschillende objectrecords

Rolf
Sleutelbeheerder

Hoi Nienke,

Gdiplus.dll heb ik ook niet in mijn executables mappen – dat zal het probleem niet zijn.
Als je Source data file selecteert via de ... wil-ie een file zien. Een map snapt-ie niet. Je hebt de documentatie al gevonden, daar zie je ook workarounds: F:\Collectie\Porselein2021\*.tif of F:\Collectie\Porselein2021\*.* gewoon erin copy-pasten.

Je aanpak kan wel, maar kost nog veel handwerk omdat je inderdaad objectrecords handmatig moet koppelen.

Als je honderden foto’s moet koppelen, dan is het de moeite waard om een een adapl te maken die het objectnummer uit de foto-filenaam haalt. Daarvoor moet je exact weten welke vormen die bestandsnamen allemaal kunnen hebben. Wat je beschrijft:
[objectnummer][precies 1 letter][optioneel precies 1 cijfer][punt][extensie]
Klopt dit, altijd, overal?
En wat is het tag van je media-veld (meestal FN)?

Als ik dat weet kan ik wel een stukje code maken. Dat moet je wel zelf compileren, hoe dat moet vind je in de Designer docu.
Die adapl koppel je aan je import job als Before storage adapl, en je vinkt Process Links aan.

Pro tip: probeer het eerst uit in een testrecord met 1 foto, dan met 2. Doe dat over & over totdat het goed is.
Pas op: als objectnummer niet klopt, krijg je een leeg objectrecord met het foute objectnummer.
OK?

Scroll naar boven