Welkom! › Forums › Thesaurus › Getty Vocabularies AAT in Adlib XML › Reageer op: Getty Vocabularies AAT in Adlib XML
Hi Shannon, sorry voor de late reactie (het modereren van dit forum loopt nogal eens vertraging op).
De crux is dat de Engelstalige veldnamen in de ontvangende data-dictionary hetzelfde moeten zijn als wat de interface antwoordt op een query. Op service.adlibug.nl vind je een tabel met een overzicht.
Je ziet daar verschillende veldnamen voor hetzelfde ding. Dat is om het compatibel te houden met verschillende applicatie-versies, maar niet alle mogelijke applicatieversies worden ondersteund, omdat ik daar geen data dictionaries (*.inf’s) van heb.
Om het werkend te krijgen kun je ofwel de data dictionary van RCE aanpassen (met het risico dat je hun API’s kapot maakt), of opgeven wat de veldnamen zijn die je hebben wilt, dan kan ik de interface daarop aanpassen. De interface geeft geen JSON terug, want de ontvangende Adlib kan daar niks mee, hij wil AdlibXML zien. Dat was althans zo toen ik die interface maakte.
De laatste keer dat ik keek deed de adapl-functie van Advanced External Source niks.
Intussen heb ik ook geleerd dat de opslag-adapl van thesau eigenlijk moet worden aangepast, zodat-ie verdubbelingen spot en eruit smijt, als je per ongeluk twee keer dezelfde term ontleent.
Kun je ermee uit de voeten zo?
CIAO en gelukkig nieuwjaar!
Rolf