Welkom! Forums Algemeen Adlib tagged-formaat in Excel Reageer op: Adlib tagged-formaat in Excel

Roel de Jong
Gast

Ook alleen maar lof over dit tool. Ook over de ondersteuning. Ik kreeg af en toe de foutmelding “Please make sure that only column A contains data”. Hieronder het antwoord van Michiel:
Blij te horen dat je gebruik maakt van mijn creatie. De error die je krijgt, heb ik ingebouwd om te vermijden dat er data buiten kolom A geconverteerd kan worden (er hoort enkel data in kolom A te staan van tagged naar Excel), dit zorgt namelijk voor een helemaal verkeerde conversie. In jouw geval zie ik dat er data staat in kolom C.

De reden dat er bij het plakken soms data in andere kolommen terechtkomt, is dat Excel soms tracht in te schatten waar een nieuwe kolom begint (op basis van een scheidingsteken in de tekst) in je geplakte data en dat wil je natuurlijk niet. Je kan dit oplossen door:
1. Excel te openen
2. Iets te typen in een cel
3. Die kolom te selecteren
4. Via het tabblad gegevens, “tekst naar kolommen” te openen
5. Duidt het bolletje “gescheiden” aan
6. Klik “Volgende”
7. Vink alle vakjes uit voor de scheidingstekens (tab, puntkomma…)
8. Klik “Volgende”
9. Klik “Voltooien”
10. Sluit Excel

Nu zou in Excel bij de volgende keer dat je iets plakt, alles in 1 kolom moeten verschijnen. Als het opnieuw voorkomt, kan je bovenstaande handeling gewoon herhalen.
Dus ook van mijn kant: Michiel bedankt!

Scroll naar boven