Welkom! Forums Thesaurus Getty Vocabularies AAT in Adlib XML Reageer op: Getty Vocabularies AAT in Adlib XML

Rolf Blijleven
Gast

Hoi Josephine,

Op dit moment kun je behalve de Getty AAT ook de WO2-thesaurus raadplegen, maar ULAN en TGN inderdaad nog niet. De ontologieën van ULAN en TGN zijn hetzelfde als die van de AAT, dat betekent dat de SPARQL-query’s voor die drie sterk op elkaar zullen lijken, dus dat zou werk schelen om te maken.

Voor TGN neem ik aan dat je Adlib-thesaurusrecords wilt aanmaken of aanvullen.
Voor ULAN moeten dat waarschijnlijk people-records zijn. Kun je een wensenlijstje aanleveren welke people-velden je wilt vullen? Ik weet niet uit mijn hoofd of er standaard al een veld voor ULAN-links in zit (dacht van niet).

Er is keuze:
(A) of je kunt voor ULAN een apart veldgroepje te maken, en voor RKD-ID ook één, enzovoort. Dit is wat robuuster dan:
(B) of je maakt één herhaalbaar veldgroepje, met een occurrence voor ULAN, een occurrence voor RKD-ID, enzovoort. MAAR! De interface kan nog niet goed overweg met herhaalde occurrences. Dus stel, je hebt RKD-ID in occurrence 1, en je haalt daarna een ULAN-ID binnen, dan weet ik niet wat er gebeurt. Testers gevraagd!

Kan het zijn dat jullie al wat hebben geëxperimenteerd met de AAT-interface? Ik heb vandaag toevallig logs zitten uitpluizen, en ik zag activiteit vanaf Rotterdamse IP-adressen.

Groeten,
Rolf

Scroll naar boven