Welkom! › Forums › Algemeen › Wie gebruikt er (al) storage paths voor applicatievelden? › Reageer op: Wie gebruikt er (al) storage paths voor applicatievelden?
Wat betreft de “algemene ervaring” kan ik je alleen maar vertellen wat ik tot nu toe tegenkom in den lande. En dat is:
– De automatische nummeringsfunctie voor Application fields heb ik nog nergens in gebruik gezien. Dat heeft denk ik de volgende oorzaken:
1. het voordeel ervan is niet evident. De mogelijkheden ervan zijn erg beperkt. Wat wél gebruikt wordt is de automatische naamgeving in Bruiklenen, maar die gebeurt adapl-matig en dan heb je veel meer mogelijkheden.
2. Een nadeel is dat je gaten in de nummering krijgt als je een nieuw record aanmaakt, maar niet opslaat. Dan denkt men al gauw dat er iets verwijderd is. Met adapl-matige naamgeving heb je ook daar geen last van.
3. Met Storage path gedefinieerd werken weblinks niet meer in dat veld. Zuiderzeemuseum registreert veel links naar digitale bronnen, en dan heb je dus alleen maar last van dat storage path.
Het veld ‘oorspronkelijke bestandsnaam’ moet je volgens mij inderdaad handmatig invullen, maar dat heeft dus alleen zin als je documenten kopieert naar een automatisch gegenereerde naam.
Je zou de vraag ook (in het Engels) op de LinkedIn-groep kunnen zetten. Misschien zijn deze faciliteiten erin gezet voor klanten in de UK (BFI of IWM).
OK?